Blogger Tricks
"Two roads diverged in a wood, and I, I took the one less traveled by, and that has made all the difference." Robert Frost

2016-04-13

Европейски мистерии

Изображение
Да, да - знам, че се забавих! Бях на окултна експедиция в търсене на мистерии, и сега ще ви представя кратко тематично фото-ревю. Всичко се разкриваше от само себе си, и най-хубавото беше, че винаги попадах на точното място, без да съм отишла там целенасочено.

Така преди няколко години, когато посетих Виена, нямах идея, че Копието на съдбата се намира там. Просто влязох да разгледам имперската съкровищница на Хабсбургите, обърнах се и се натъкнах на тази легендарна реликва. Това едва ли е оригиналът, въпреки че, при толкова много легенди и истории, няма как да не е истина неговото съществуване.

Няма да се впускам в исторически справки, тъй като мрежата прелива от такива по тази тема. Искам да споделя емоцията от срещата с подобен артефакт, за който са изписани хиляди страници, а истината е някъде там. Копието от Виена се счита за най-оригиналното "копие" :))

Ето го и него:




Та, какво беше учудването ми, когато, посещавайки замъка в Нюрнберг, съвсем случайно се натъкнах на какво мислите? На второто най-известно копие на Копието! Всичко беше ясно. Да влезе убития.





Мистерията се засили още повече, когато, връщайки се през Будапеща и разхождайки се из Старата част на Буда, видях тази табела и реших да я последвам. От снимката не се вижда добре, надписът гласи "Labirintus".


Видях, че това са някакви подземия, и помислих, че са превърнати в галерия.




Какво беше учудването ми, обаче, когато излязох и попаднах на тази табела!


Оказа се, че отново провидението ме е отвело на едно особено интересно място за мен. Място, споменато в първата ми статия за Дракула, с която отворих този блог. Бях се озовала в затвора на кралското семейство Хунияди, в който Матияш Корвин, син на Янош Хунияди е държал в плен Влад Цепеш. Още повече, на последната табела ясно се чете нещо, което бе крайно изненадващо за мен, и смятано за художествена измислица: по време на престоя си в затвора, замъкът на Дракула във Влашко е ограбен, а неговата любима се самоубива. В официалния сайт на Лабиринта пише, че след освобождаването му Влад Цепеш действително се превърнал в чудовище и станал прословут с кървавите си разправи срещу турците.

Веднага бих спекулирала, че Елизабет Батори е посещавала редовно графа в затвора, ако тя не бе родена век по-късно. Не можем да отречем, обаче, че историята около тези персонажи е интригуваща, а може би всичко това има някаква тайнствена връзка с Копието на съдбата, откъдето започнах моят разказ, ако спомена, че оригиналният портрет на Влад Цепеш се пази в частна колекция във Виена. Поне последно като проверявах в Kunsthistorische Museum, ми казаха, че не е при тях, след като знаех, че е там, а портретът бил в частна колекция. Скрит от любопитните погледи като портретът на Дориан Грей. Бррррр! Someone is still walking around :)))

Изображение
Друг интригуващ факт около нашите герои е кръвната връзка между Принц Чарлз и Влад Цепеш. Да, това е официален факт и не е плод на развинтеното ми въображение, когато става въпрос за мистерии! Според Daily Mail, Принц Чарлз е законен наследник на Трансилвания, и както той казва: "Във вените ми тече Трансилванска кръв". Смята се, че Мария Единбургска, съпруга на Джордж V, който е прадядо на Принц Чарлз, е имала генетични връзки с фамилията на Цепеш. Кралица Мария сключва брак с Фердинанд, Крал на Румъния, и се премества в Румъния да управлява. Дворецът в Балчик е по нейна поръчка, и нейно любимо място за отдих, посещавано многократно от чужди кинематографи при избор на снимачна площадка.


Изображение


Няма коментари:

Публикуване на коментар